La Unió, a través de la Fundació Unió i AstraZeneca han signat recentment un acord de col·laboració per millorar l’atenció de les persones en l’àmbit sanitari i social integrant tecnologia i humanisme. Ambdues entitats impulsen el projecte “Impacte de la integració tecnològica en el model d’atenció a les persones” amb l’objectiu de posar en valor els beneficis de la tecnologia mantenint sempre el factor humà com a eix central en l’experiència del pacient.
Aquest projecte que alinea tecnologia i humanisme té una doble mirada, la de la persona i la del professional per tal d’impactar positivament en l’atenció, els serveis i el sistema.
La iniciativa impulsada per La Unió i AstraZeneca s’emmarca dins del projecte +FUTUR, que vol avançar-se als reptes que enfronten les organitzacions en un entorn cada cop més tecnològic. Aquest projecte, destinat a gerències, direccions i càrrecs intermedis de les 115 entitats sanitàries i socials associades a La Unió, així com a experts en tecnologia i innovació en l’àmbit sanitari i social, té com a objectiu principal analitzar les millors pràctiques per a una implementació tecnològica centrada en la persona.
Roser Fernández, directora general de La Unió, destaca que “des de les organitzacions tenim el repte de mantenir una visió holística i ètica de les tecnologies, vetllant perquè la innovació tingui utilitat en la millora de la qualitat de vida de les persones i professionals, sense comprometre la mirada humanística en el procés”. Per la seva part, Jesús Corredor, d’AstraZeneca valora l’aliança amb La Unió com “una oportunitat per liderar el camí cap a una atenció més eficaç i centrada en els resultats, la satisfacció de les persones i la sostenibilitat del sistema.
Primeres activitats: taller sobre factor humà i tecnologia**
Les primeres activitats de la col·laboració inclouen la realització d’un taller participatiu enfocat en la interacció entre el factor humà i la tecnologia per a l’optimització dels processos assistencials. El taller aborda la creixent rellevància de la tecnologia en el sector sanitari i social, si bé les innovacions ofereixen oportunitats per millorar l’atenció i l’eficiència, també plantegen reptes importants, com mantenir l’equilibri entre eficiència tecnològica i humanització de l’atenció, assegurant que el factor humà segueixi al centre de l’experiència del pacient.
Aquest taller marca el començament d’una sèrie d’iniciatives dirigides a fomentar una implementació tecnològica responsable i centrada en les persones. Les recomanacions sorgides de la sessió seran un recurs clau per ajudar les organitzacions associades a integrar innovacions tecnològiques de manera eficient i humana, millorant tant l’experiència dels pacients com els resultats en salut.